mandag 25. oktober 2010

Sjursnes!! 17.-18. September

Fredag ettermiddag pakket jeg bilen med sekk, sykkel og hunder. Så kjørte vi avsted til Sjursnes. Jeg fant Julie sin bil parkert og fant en parkeringsplass til Passaten. Så selte jeg på hundene og koblet dem til sykkelen. En gammel mann holdt oss med selskap, klappet hundene, og gav meg tips om hvilken rute jeg skulle ta. Han sa "IKKE over brua,men rett høyre". Så hoppet jeg på sykkelen i et "Ja!" og "Hadebra!".

Mira var en iskald lederhund og gikk akkurat der jeg ba henne om å gå. Guttan trakk som bare det. På vei opp til hytta trynte jeg en gang, og knakk setet til sykelen en gang... (Mathias sin sykkel...) Men vi overlevde og det var action!

Julie tok meg i mot i skumringa. Vi stekte hamburgere på bål og så på stjernehimmelen. Faktisk litt nordlys å skimte. Alle våre små ble lagt, men Nanok og Caro holdt oss litt våken.

Lørdagen var det knall sol og vi gikk en liten tur. Julie prøvde fiskelykken -bedre lykke neste gang. Så på VAKKER natur, isbre og elv. Vandret til bilen.

Dro innom hytta til Julie, der sykla vi en tur med hundene, og spiste deilig lamme middag. Takk for kjempe god mat! (laget av Julie sine foreldra.)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar