mandag 25. oktober 2010

Hyttetur i Lenangen

Denne gangen var båten med til Lenangen, den suste vi avsted med til hytta. Vi fant støa i mørket, fortøyde og bar utstyr opp.

Lørdagen regna det mye, men heldigvis ikke så ille når vi var på tur. Mathias og jeg gikk på jakt over hytta. Faktisk helt til toppen av Rundfjellet. På toppen ga vi opp hele rypejakta, og begynte å kaste stein utfor stupet som et alternativ...




Første gang æ har gått til toppen av Rundfjellet!!






Mathias kosa seg veldig med å hive stein, men jeg gikk lei litt før han. Så begynte det å sludde og det ble litt kjølig. Derfor fant jeg ut at litt hodeskulderkneogtå, var på sin plass. Idet jeg hopper opp og ned, og synger for full hals, ser jeg (midt mellom en "øyne-ører") ei rypa som sitter og ser på meg. Den har hode litt på skakke, og ser akkurat ut som ei dum høne. Det er mulig at rypa tenker; "hva slags idiotisk ape er det som står her i uværet og hopper opp og ned"?

Uansett, slutten på møtet endte i døden for rypa. Vell og merke etter mye knoting fra min side + omhyggelig sikting + en kjæreste som ropte; "skyt,skyt, SKYT!".

Dette var min andre rype i sesongen, men den første fjellrypa.

2 kommentarer:

  1. Gratulerer! :) Fin den var, da! :D

    SvarSlett
  2. Snill rypa som hadde vett te å sett i still te du fekk skotte den då! ;P
    Grattis =D

    SvarSlett